tisdag 16 november 2010

Matmolnet.se

Jag ser att Niklas Ekstedts/Christian Remröds nya projekt har gått online - matmolnet.se. Just nu en snygg, lättöverskådlig sida, ett slags Tasteline 2.0 med Facebookintegration. Just nu är det ingen jätteskillnad mot andra matsidor, men om ambitionen att göra en mer användargenererad receptsida slår väl ut kan det bli riktigt bra. Illustrationerna får åtminstone två tummar upp.

Niklas själv säger:

Under de senaste åren har jag sett stora recept och matnätverk växa fram och hela tiden känt att många kanske inte förmedlar just den glädje jag önskar sprida kring mat och matlagning. Därför har jag utvecklat ett sätt för hemmakockar och mat-intresserade att enkelt hitta recept till alla måltider. Matmolnet vill väcka lusten att laga god och nyttig mat hos svenska folket, och sprida den känslan genom att låta alla få tillgång till informationen som behövs. En sida om mat som berör allas smak! Matmolnet handlar om att inspirera och bli inspirerad! Därför hoppas jag att just du vill vara med och hjälpa hemmakockar runt om i landet hitta inspiration till att laga nya spännande rätter till både vardag och fest. // Niklas Ekstedt

Inga kommentarer: