tisdag 14 september 2010

Jag vill ha mat 2010



Runt 2006 kom jag på den briljanta idén att starta en blogg med vaga kopplingar till mat. Syftet har hela tiden varit lite oklart, och innehållet har blivit därefter. I början höll jag en rimligt hög ambitionsnivå med att utvärdera lunchställen runt mitt kontor på Drottninggatan, och diverse vardagsrecept som tillagades i hemmet på bastugatan. Senare blev det mest blandade bilder från mobilen på diverse maträtter och restaurangbesök, för att sedan bli ett dokument över allting jag åt.

Nu tänkte jag (inget utlovat dock) utöka ambitionerna lite mer, försöka skriva något inlägg om jag har varit på en bra krog, eller lagat en bra oxsvansragu. I mitt huvud har jag redan halvfärdiga recensioner på Frantzén & Lindeberg, Djuret och Buco Nero som väntar på att snytas ut.

Snart.

Inga kommentarer: